3 praktické business tipy, jak využít volný čas během nouzového stavu

Většinu dní přecházíme bez povšimnutí, ovšem na 12. březen 2020 budeme vzpomínat ještě dlouho.  Po mimořádné schůzi vyhlásila vláda České republiky nouzový stav a s ním množství omezení.

Někteří podnikatelé restrikce nepocítili, jiní museli rychle učinit zásadní změny, aby své firmy zachránili. Ti méně šťastní – a že jich nebylo málo – podnikatelskou činnost okamžitě ukončili. Pokud se koronakrize nějakým způsobem dotkla i vašeho podnikání, snažte se neklesat na mysli. Přinášíme vám 3 praktické tipy, jak naložit s nadbytkem času během karantény.

1. Dejte si chvíli pauzu

Ruku na srdce: Kdy jste naposledy na pár dní „vypnuli“ a jen tak odpočívali? Jestliže vám účetní systém jasně ukazuje, že je vaše finanční situace obstojná a krize vaší firmu nepoloží, ani kdyby jela tzv. na půl plynu nebo se dokonce na nějaký čas zcela zastavila –  pokuste se na alespoň chvíli zvolnit a odpočívat. Až pandemie pomine, pustíte se do práce naplno s čistou hlavou.

2. Vylaďte stávající firemní strategii

Nabádat workoholika, aby během krize relaxoval, je ztráta času. Jenomže co když pracovat chcete, ale nemůžete? Upravte firemní strategii s ohledem na efektivnější fungování firmy. „Proklepněte“ si podnikový informační systém, vytáhněte z něj klíčová data a ponořte se do analytiky. Možná se vám „jen“ podaří významně snížit náklady. A možná zjistíte, že bude nutná úplná restrukturalizace.

3. Ujasněte si priority

Kdo čte blogy, pravděpodobně se v souvislosti s krizí střetl s názorem, že právě nyní je ten správný čas na bilancování. Něco na tom bude. Zamyslete se nad tím, zda vás podnikání stále naplňuje a ubírá se směrem, jaký jste mu v začátcích zvolili. Kdo ví, třeba nakonec obrátíte kormidlo o sto osmdesát stupňů a uplatníte se v jiném oboru. Ne nadarmo se říká, že všechno zlé je k něčemu dobré.


Uveřejněno

v

od

Značky: