Většinu dní přecházíme bez povšimnutí, ovšem na 12. březen 2020 budeme vzpomínat ještě dlouho. Po mimořádné schůzi vyhlásila vláda České republiky nouzový stav a s ním množství omezení.
Někteří podnikatelé restrikce nepocítili, jiní museli rychle učinit zásadní změny, aby své firmy zachránili. Ti méně šťastní – a že jich nebylo málo – podnikatelskou činnost okamžitě ukončili. Pokud se koronakrize nějakým způsobem dotkla i vašeho podnikání, snažte se neklesat na mysli. Přinášíme vám 3 praktické tipy, jak naložit s nadbytkem času během karantény.
1. Dejte si chvíli pauzu
Ruku na srdce: Kdy jste naposledy na pár dní „vypnuli“ a jen tak odpočívali? Jestliže vám účetní systém jasně ukazuje, že je vaše finanční situace obstojná a krize vaší firmu nepoloží, ani kdyby jela tzv. na půl plynu nebo se dokonce na nějaký čas zcela zastavila – pokuste se na alespoň chvíli zvolnit a odpočívat. Až pandemie pomine, pustíte se do práce naplno s čistou hlavou.
2. Vylaďte stávající firemní strategii
Nabádat workoholika, aby během krize relaxoval, je ztráta času. Jenomže co když pracovat chcete, ale nemůžete? Upravte firemní strategii s ohledem na efektivnější fungování firmy. „Proklepněte“ si podnikový informační systém, vytáhněte z něj klíčová data a ponořte se do analytiky. Možná se vám „jen“ podaří významně snížit náklady. A možná zjistíte, že bude nutná úplná restrukturalizace.
3. Ujasněte si priority
Kdo čte blogy, pravděpodobně se v souvislosti s krizí střetl s názorem, že právě nyní je ten správný čas na bilancování. Něco na tom bude. Zamyslete se nad tím, zda vás podnikání stále naplňuje a ubírá se směrem, jaký jste mu v začátcích zvolili. Kdo ví, třeba nakonec obrátíte kormidlo o sto osmdesát stupňů a uplatníte se v jiném oboru. Ne nadarmo se říká, že všechno zlé je k něčemu dobré.